Informacione tehnologije – upravljanje uslugama
ISO/IEC 20000-1
Je novi internacionalni IT Service Management standard koji omogućava organizacijama da obezbede da su njihovi IT procesi usklađeni sa zahtevima samih poslova u organizacijama i internacionalnim najboljim praksama.
Zahtevi ovog standarda se odnose na projektovanje, tranziciju, isporuku i poboljšavanje usluga i mogu ga koristiti sledeće organizacije:
- Organizacije koje traže usluge od pružaoca i zahtevaju potvrdu da će njihovi zahtevi koji se odnose na usluge biti ispunjeni
- Organizacije koje zahtevaju dosledan pristup svih svojih pružaoca usluga, uključujući i one u lancu snabdevanja
- Pružalac usluge koji namerava da demonstrira svoju sposobnost za projektovanje, tranziciju, isporuku i poboljšanje usluge
- Pružalac usluge, kako bi pratio, merio i preispitivao svoje procese menadžmenta uslugama i same usluge
- Pružalac usluge kako bi poboljšao projektovanje, tranziciju i isporuku usluga kroz efektivnu primenu i rad SMS-a.
Standard ISO/IEC 20000-1 se primenjuje na sve pružaoce usluga, bez obzira na tip, veličinu i prirodu pružene usluge i ima za cilj da obezbedi vrednost, kako za korisnika, tako i za pružaoca usluga. Primena SMS-a obezbeđuje upravljanje uslugama i mogućnost za neprekidno poboljšavanje i veću efektivnost i efikasnost uz dobro organizovano i koordinisano osoblje.
Prednosti primene standarda ISO/IEC 20000-1 su brojne i to:
- Korisnici usluga znaju šta očekuju od organizacije i šta je neophodno sa njihove strane da bi se obezbedilo da se usluga pruža neometano i efikasno
- Povećava se saznanje o potrebama korisnika i /ili organizacije što olakšava odabir jedinstvenog pristupa da bi se zadovoljili zahtevi
- Povećava se mogućnost pravovremenog prepoznavanja promene trenda, tako da se organizacija brže prilagođava novim zahtevima i razvija tržište (konkurentska prednost)
- Omogućava se potpuno praćenje nivoa kvaliteta usluga
- Povećava se zadovoljstvo korisnika usluga pruženim uslugama i dr.